Olen juuri oppinut hiihtämään hitaasti
käsissäni ei ole voimaa työntää minua eteenpäin kovempaa
                             minä pelkään kovaa vauhtia
Yhdeksäntoistavuotiaat hiihtävät kovaa
ne osaavat luisteluhiihtoa, ainakin alkeet
jos eivät sujuvasti vielä
 
Olen jumittunut kapealle ladulle  
yritän päästä pois tuonne muiden mukaan
                             siitä ei tule mitään
Teen lenkin, viisi kilometriä metsää
minun on pysyttävä ladulla etten eksyisi
valoisalle tuntemattomalle suolle
 
Pysyn latukoneen perässä
enkä murehdi eksymisestä
                             vaikka haluaisin
Kahdeksantoistavuotiaatkin hiihtävät kovaa
ne menevät umpihangessa, ainakin jotkut
ja minunkin pitäisi olla siellä
 
En koskaan opi luisteluhiihtoa
kun minua ei kukaan opeta
                             en pysy perässä
ei se ole minusta kiinni enää
sillä en pääse kovempaa, vaikka haluaisin
minun käsissäni ei ole paljon voimaa