Muutaman tunnin yöunien jälkeen heräsin kello 05.53, kaksi minuuttia ennen herätystä, kun mummi tuli jo herättelemään. Yöllä ei ollut meinannut tulla uni (mulle ei enää kahvia), mutta heräsin silti aamulla aika pirteänä. Aamulla vetäsin kaurapuurot nassuun ja sitten oltiinkin jo melkein lähtövalmiit.

Eka vastoinkäyminen sattui mun 80-luvulta karanneen laukkuni kanssa. Se on ennestäänkin jo ihan rikkinäinen ja aamulla, juuri siihen aikaan kun kaiken olisi pitänyt sujua sukkelaan, vetoketju päätti lähteä irti. Siinä oli pientä vääntämistä, vaikka kyseinen ongelma onkin minulle ennestään jo tuttu, mutta kiireessä asiat näyttää vähän toisenlaisilta. Juuri, kun mummi oli jo hakemassa uutta kassia mulle, laukku korjaantui kuin itsestään ja matka pääsi alkuun.

Sallasta Rovaniemelle on parisataa kilsaa, mutta siinähän se hujahti parissa tunnissa. Kohta olinkin jo pikkuruisella lentokentällä ja valmiina astumaan koneeseen. Tunnin lentomatka oli yllättäen ohi ja äiti odotteli matkatavarahihnan vieressä. Sieltä kiiruhdettiin suoraa päätä kotiin ja nyt olen ihan poikki.

Heips.