Se on tapahtunut jo! Se tapahtui viime yönä, aivan yllättäen ja ihan kummallisesti.

Mä näin mun tämän kesän ensimmäisen koulu-unen!

Tätä ei koskaan ole tapahtunut näin aikaisin, korkeintaan tokavikalla lomaviikolla. Ja nyt, kun olen ollut lomalla vasta kaksi viikkoa, se on jo täällä! Mitä ihmettä, miten voi olla mahdollista? Yleensä uni paljastaa, milloin olen valmis palaamaan kouluun, milloin olen jo saanut tarpeekseni lomailusta. Ja mitä! Kaksi viikkoa ei todellakaan ole tarpeeksi.

Unessa olin ekaa päivää koulussa. Koulu oli täynnä uusia ykkösiä, joiden joukossa näin aika paljon tuttuja, joista tosin suurin osa oli mun ikäisiä! Mä olin koulun kellarissa IT-tilassa ja mulla oli ilmeisesti jokin ongelma kurssien kanssa. Siinä sitten sitä porukkaa ravas ja jotain höpöttelin koko ajan myös Piian ja Marian kanssa. Se oli ihan niin kuin tavallinen koulupäivä. Yhtäkkiä huomasin, että olin jo puoli tuntia myöhässä mun tokalta tunnilta, INHEn äikän tunnilta. En edes tiennyt missä luokassa se mahtaa olla! Oli kyllä kamalaa, juoksin ylös portaita ja melkein törmäsin mun ryhmänohjaajaan TITEen. Ja sitten heräsin.

Mun olis kai aika, sitten kun tiistaina palaan kotiin täältä Sallasta, alkaa kattomaan, missä aikataulussa hommailen mun kaksi kesän tentittävää kurssia, mantsan ja hissan. On siinä vähän lukemista ja tekemistä, ainakin mantsan kohdallla, koska mun töihin sisältyy mm. 7-15 sivuinen pienoistutkielma. Jep, rento kesämeininki. Mutta edelleen ihmettelen mun unen ajankohtaa.

Tuleekohan mulle loman lopussa kamalat vieroitusoireet koulusta, kun normaalisti mun olo ekan koulu-unen jälkeen on ollut vähintäänkin turhauttava? Tavallaan olen aika onnekas, että mulla on myös jotain erittäin hyödyllistä kouluhommaa kesäohjelmassa. Tietysti jos aika käy liian pitkäksi, voihan käydä shoppailemassa ensi vuoden koulukirjat ja lukea niitä. Haha, en usko, että kuitenkaan niin paljon turhaudun.

Toisaalta kyseessä saattaa olla myös se, että en kaipaakaan opiskelun vaan kavereiden pariin. Se on nimittäin ihan yksi vakavasti otettava vaihtoehto. Toivottavasti kuitenkin pian saatan nähdä ihmisiä.

No niin, kylläpä helpotti. Taidan tästä aloittaa kunnolla datailun, koska ulkona sataa vettä ihan kaatamalla. Taidetaan tänään myös leipoa mummin kanssa torttuja ja ehkä kääretorttukin Santun 9-vuotissynttäreiden kunniaksi, vaikka juhlathan ovat Suomen toisessa päässä.

Heips.