Tekee kauheesti mieli päivitellä jotain, vaikka maailman kamalaa tilaa tai mitä vaan, mutta en saa sormia taipumaan niin paljoa. Niinpä ajattelin vaan kertoa, että mulla on jälleen valoa elämässä: vessan loisteputki saatiin vihdoin tänään ja nyt taas näkee. Ja muutenki on aika kirkasta.
 
Tänään oli pakkasta. Wuhuu! Sieltä se talvi tulee ja mä olen niiiin innoissani. Päästäänpähän tästä syksystä. Tulee talvi, lunta, joulu, kakskymppisyys. Mulla on teini-ikää jäljellä vielä reilut kaksi ja puoli kuukautta - apua. Sitten en enää saa tehdä mitään tyhmää, jos huvittaa, koska en ole enää teini. Meinaan kyllä saletisti ottaa kaiken irti tästä teini-ikäni lopusta. 
 
Tänään mä olen oikeasti ollut koulussa. Meillä oli tilastotieteen demot, ja olin tehnyt tehtävät. Onneksi en joutunut taululle tekemään, mua on jotenkin nimittäin alkanut viime aikoina ahdistaa kouluun liittyvät sosiaaliset tilanteet. En uskalla käydä enää latinan luennoilla, koska en osaa lausua latinaa. Ja siellä pitää lukea ääneen. Tiedän, tyhmää. Mutta silti. Koko puolitoista tuntia demoissa istuin takarivissä ja pelkäsin kuulevan oman nimeni. En onneksi kuullut - saatoin myös ehkä olla liian keskittynyt kirjoittamaan. Oikeastaan en edes muistanut keskittyä oikeiden vastausten saamiseen, koska mulla oli "parempaa tekemistä". Tai sitten olin vaan niin varma, että mun tehtävät oli oikein, koska olin saanut ne tehtyä. Olenhan mä kuitenkin matematiikan pääaineopiskelija ja tolla kurssilla monilla muilla on ollut lyhyt matikka.
 
Demojen jälkeen häröilin vielä yliopistolla ja musta tuntuu, että pelkästä yliopistolla olemista pitäisi saada opintopisteitä. Kävin yliopiston kirjastolla hakemassa yhden tenttikirjan, jota en varmaankaan saa tänä viikonloppuna luettua, mutta ei haittaa. Vietin laatuaikaa itseni kanssa kahvilla Coffee Housessa ja yritin lukea. Eihän siitä tullut mitään, kun toisella puolella kuherteli joku teinipari ja toisella puolella kaksi tyttöä pohti vaihtovuoden merkitystä. Siirryin kaupunginkirjastoon, jossa tenttikirjaa en edes ymmärtänyt avata, vaan innostuin jostain Opus Deistä kertovasta opuksesta. Sitten meninkin Instrun kautta himaan enkä saanut enää mitään järkevää aikaiseksi, vaan höpötin koko loppuillan puhelimessa. Ja tässä mä oon. Huomenna töihin ja siitä poikkitieteellisiin haalaribileisiin. On siinäkin etapit...
 
Ps. Punaviinissä on se huono puoli, ettei sitä voi juoda edes itseltään salaa, paitsi ehkä pillillä, mutta siinähän nyt ei olisi mitään järkeä.