np. Sanctus Real - I'm not alright

En vaan oo jaksanu kirjottaa. Voin vaan kertoa, että viime viikko oli tosi kiva: Puuhamaa, Tallinna, pikkusten konfis. Ihan mahtava viikko.

Tänään vietin laatuaikaa sisarusteni kanssa. Henna oli luvannut Santulle synttärilahjaks viedä sen leffaan ja tänään oli aika toteuttaa sen. Mulla oli hyvä tilaisuus lähteä koulukirjaostoksille, kun oli tavallaan vähän matka- ja muun ajan hengailuseuraa.

Siispä puol yhen aikaan äiti vei meijät Vantaankoskelle junalle ja sieltä mentiin Helsinkiin. Mä tykkään edelleen junista, olis tavallaan ihan tarpeellista saada Klaukkalaan juna. Kouluun olis paljon kivempaa mennä junalla. Käytiin hakemassa Hennan ja Santun leffaliput, ostettiin niille leffanamit ja mentiin Heseen. Hengailtiin vielä vähän aikaa ja kun kello oli vähän yli kaksi, jätin pikkuset keskenään leffaan ja suuntasin kohti Lukiolaisten Kirjakauppaa.

Kirjashoppailut oli yllättävän nopeasti ohi: vartissa. Sain kaikki ekan jakson ja osan tokan jakson kirjoista, ja oon niin onnellinen, ettei tarvi enää miettiä niitä. Sitten mulle tuli pieni pulma: mitä ihmettä mä teen puoltoista tuntia yksin Helsingissä sata kiloa painavan kirjakassin kanssa?

Kävelin koululle päin uutta reittiä. Poikkesin UFFille, koska en ollut ennen käynyt, ja koska se sattui mun matkalle. Kävelin Ruttiksessa ja päätin suunnata Stockmannin levyosastolle. Tietenkään en vieläkään ole täysin perillä Stockan omituisesta pohjapiirrustuksesta, joten meni jälleen pieni hetki, ennen kuin löysin oikeeseen paikkaan. En ollu oikein shoppailutuulella (hyvä vaan, rahaa ei ole liikaa) ja siirryin ulkoilmaan.

Mä olin jo vähän aikaa miettinyt, että olis jännä saada Helsingin kirjastojen kirjastokortti. Kiitos Piian, joka kertoi mulle perjantaina yhden kirjaston salaisen sijainnin, päätin lähteä koittamaan onneani kirjastokortin saamisen kanssa. Kortin antoi mulle ihana mies, joka sanoi mun nimeä kauniiksi ja jolla oli hieman vaikeuksia kirjoittaa sitä. Nyt tuliterä kirjastokortti oottaa ensimmäistä käyttökertaa.

Kirjaston jälkeen kello oli puol neljä ja siirryin Kamppiin. Kattelin vähän aikaa busseja, kävin Anttilan levyosastolla ja menin Tennispalatsiin oottelemaan Hennaa ja Santtua. Ne onnistui jotenkin ohittamaan mut mun huomaamatta ja kohta mun puhelin soi. Kun löysin kadonneet lampaani, lähdettiin bussille. 16.15 lähtevään bussiin ehdittiin hyvin ja tietenkin mut houkuteltiin takapenkille. Ei vitsi, miten en vieläkään kestä bussia täysin ilman pienoista pahoinvointia?

Bussissa sain kolme viestiä. Kaikki kolme mun Riihimäen kirjastosta tilaamaan levyä oli tullut Klaukkalaan ja siellä ne odotti mua hakemaan niitä. Olin niin innoissani, että heti kotiin päästyä mun oli laitettava ne koneelle. Nyt olis vielä edessä Mussukan (mun ZEN) järjestely ja 87 uuden biisin mahuttaminen sinne. Hitsi, pääsen nyt tutustumaan vähän paremmin Terapiaan ja Habakukiin!

Juu, no mitäs muuta... Huomenna lähetään loppuviikoks Mäntyharjulle kummitädin mökille. Lämmintä on ainakin luvattu ja voi, elämä on aika ihanaa!

Heips.