Voi mahoton, miten mun jalat ja kädet ja kaikki paikat on niin väsyneitä, että ne vaan tärisee!

Ollaan siis tosiaan nyt toista päivää täällä Sallassa ja rinteessä on viihdytty. Harvinaista herkkua, kun lämpötila on plussan puolella ja rinteet on ihan huippukunnossa! Yleensä täällä laskettelusta ei oo päässy nauttimaan näin tosissaan, sillä -25 astetta on ollut oikeastaan melkein väistämätön todellisuus aina täällä. Pääsiäinen on näemmä vähän eri asia kuin hiihtolomaviikko.

Onhan noi rinteet olleet vähän mössössä, mutta oi miten ihanaa siellä silti on! Ei tarvi edes puolia siitä vaatemäärästä, mitä normaalisti on täällä laskiessa päällä ja muutenkin kaikki on ihanaa. Aurinko paistaa, linnut laulaa ja on niin kevät. Normaalisti inhoan kevättä yli kaiken, mutta tänne vielä kunnollinen kevät ei ole löytänyt perille. Kotona kuulemma asiat ovat hieman toisin. Kauhulla siis maanantaita odotellessa... Allergialääkkeet ovat nimittäin edelleen siellä apteekin hyllyllä!

En tiedä, uskaltaudunko sittenkään kokeilemaan sitä lumilautailua tän reissun aikana. Hissit on niin pitkiä ja mun taidoilla en taida päästä edes rinteen puoliväliin. Täällä on maailman parhaat rinteet, niin ihanat, ettei edes suksilla ei ole tylsää. Ehkä siis vielä sunnuntainakin jatkan vaan tuttua ja enemmän tai vähemmän turvallista suksilinjaa. Kertaakaan en ole vielä edes ihan kunnolla vauhdeista kaatunut!

Huomenna tosiaan on ansaittu lepopäivä rinteestä, lähdetään nimittäin Hennan kanssa pyörähtämään Ahvenselässä, jossa on pienimuotoinen sukukokous käynnissä. Saa nähdä, kuinka monta uutta tyyppiä tapaan. Ihan hävettää, miten huonosti mä oman sukuni tunnen...

Ehkä lopetan nyt yksinäisen datauksen ja lähden viihdyttämään noita muita mun hulvattomalla seurallani. Kohta menen kuitenkin jo nukkumaan. Eilenkin olin jo kymmeneltä nukkumassa kuin tukki. Aamulla heräsin vähän ennen yhdeksää, kun iskä kutitteli mun naamaa pölyhuiskulla. Oi, miten mä rakastankaan lomailua täällä Sallassa! Ei ainakaan pääse lipsumaan kunnollisista yöunista tai syömisestä. Kunpa mä normaalilla arkiviikollakin nukkuisin ja söisin näin hyvin. Voisin olla aina näin pirtee. Voisin myös olla aika pain in the ass... Miten sen nyt ottaa.

Hyvää yötä!