Viimeinen ilta täällä Sallassa ja ihan kivalta tuntuu.

Oltiin tänään taas Latvajärvellä ja sain yhen keskikokosen siian. Pari tuntia siellä istuttiin vähän turhaan, ei tullu ku kaks kalaa yhteensä. Aika ankeeta, mutta toisaalta oli ihana olla ulkona, kun oli yli 20 astetta ja aurinko paistoi.

Kuuden maissa lähdin suorittamaan vierailua Riitta-tätini tykö. Mitäpäs siinä, istuskelin kaksi ja puoli tuntia juoden mustaa kahvia (ei todellakaan mun tapaista, varsinkin, kun ensi yönä todellakin pitäisi saada unen päästä kiinni ja viideltä herätys!), söin torttua ja kuuntelin taas todella jänniä juttuja. Riitta on nimittäin pahempi kuin Pasilan Pekka Routalempi, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin! Siinä kuitenkin sain loman parhaat naurut, voin sen kyllä kertoa. On se niin hauska tyyppi.

Huomenna tosiaan siis viiden maissa herätys, kun alkaa pitkähkö taivallus kohti kotia. Lento lähtee Rovaniemeltä 9.15 ja täältä Sallasta Rovaniemelle ajaa parissa tunnissa. Ja tietysti kentällä pitää olla vähän ajoissa. Kuvitelkaapa sitä: tänään oon juonu kaks kuppia kahvia, maidon kanssa, kun oltiin ongella ja mustana, kun kävin Riittalla, enkä tosiaan ole kovin tottunut kahvin juoja. Taitaa käydä niin, että olen vielä siinä viiden aikaa hereillä, kun olisi jo herätyksen aika. Muutenkin vähän pelottaa, kun olen joka päivä noussut kymmeneltä tai jossain siinä main, ja yhtäkkiä pitäisi olla jo pystyssä. Mun pitäis vähintäänkin olla jo nyt nukkumassa. Saunassakin on vielä käymättä.

Tavallaan on ihan mukavaa päästä kotiin, vaikka täälläkin on ollut tosi kivaa. Tosi rauhallista, hiljaista ja toisen kerran rauhallista. Toista se on kotona. Kyllä sekin on kivaa, nyt kun on saanut hermo levätä. Voi Mona-parkaa, miten huomenna kiusaankaan sitä, jos en ole ihan väsynyt. Toisaalta, jos olen tosi väsynyt, kikatan vaan ja kiusaan vielä enemmän. Kotona niillä taitaa mennä mun väsymykseen hermot ja ennen kuin huomaankaan, olen ylihuomenna jälleen täällä mummin ja ukin hellässä huomassa.

Kattoo nyt. Taidan tästä lähteä saunaan ja nukkumaan pikkuhiljaa. Eilen illalla/yöllä jäi Tuulen viemää tosi jännään kohti, jos ei kahvin takia nukuta, ainakin tiedän mitä tehdä.

Heips.