Muistelinkin, että viimeisin kirjoitus taitaa olla mun synttäreiltä.

Mulla on tänään ihan The Ark-päivä.

Aamu oli ihanin ikinä. Eilen illalla pääsin nukkumaan jo siinä vähän jälkeen kymmenen, mikä on ihan ihmeellinen saavutus edes tavallisella viikolla, saati sitten koeviikolla. Tänään koe alkoi vasta kahdeltatoista, joten mulla oli tosi rauhallinen aamu. Heräsin yheksältä, köllöttelin sängyssä hetken ja kuuntelin Aamupoikia. Viimein nousin, hoidin aamupesut ja aloin joogata. Olisi niin siistiä, jos mulla joka aamu olisi aikaa harrastaa vähän venyttävää liikuntaa. Siinä kyllä kummasti vetreytyy ja tulee niin hyvä fiilis.

Rauhallisen aamun jälkeen kävelin rauhallisesti bussipysäkille. Ei tarvinut rauhallisesti odotella kauaakaan, kun bussi saapui kerrankin melkein ajoissa pysäkille. Bussissa vilkuilin vielä viimeisen kerran bilsan muistiinpanoja, mutta en kovin pitkään jaksanut, vaan pistin musat korviin ja kattelin ulos. Se on hauskaa, miten tosinaan jaksaa vaan hymyilyttää ilman mitään erityistä syytä.

Maria soitti ja kysyi, tulenko syömään. Lupasin sille ja Johannalle, että olen kymmenessä minuutissa koululla, vaikka bussi oli vasta Tullinpuomin Shellillä. Mä oon joko ihan toivottoman huono arvioimaan ajankulua tai sitten bussikuskeilla on jokin sääntö, joka käskee niitä hidastelemaan heti, kun joku on sanonut ääneen jonkun saapumisajan. Todennäköisesti ensimmäinen vaihtoehto on ehkä pikkasen uskottavampi, mutta toisaalta, mä en ole kovin hyvä todennäköisyyslaskuissa.

Saavuin siis koululle 10 minuttia "myöhässä" ja pääsin nauttimaan Palmian upeasta ruokatarjonnasta. Tänään mulla oli sentään kanakeittoa, joka oli ihan hyvää. En vaan tajua, miten mun jokainen ruoka voi näyttää joidenkin mielestä niin tajuttoman ällöttävältä?!

Bilsan koe alkoi siis kahdeltatoista ja saavuin sinne ajoissa. Tämän päivän koetaktiikka mulla oli "tee vähän sinne päin", ainakin siinä kirjoittaessa tuntui siltä. Ihan hyvin mä hommat omasta mielestäni osasin, vaikka lukemiseen en ollut jaksanu liikoja panostaa. Selviydyin kokeessa aika nopeasti, vähän reilussa tunnissa.

Lähdin heti lätkimään Marialle päin. Kävin heittämässä vähän kamoja niille ja suunnistettiin sitten Postiin ja kauppaan. Napattiin pienet välipalat mukaan ja aloitettiin ihan kunnon syömingit. Meillä oli pari tuntia mukavaa hengailuaikaa ja kyllähän me saattiin se ihan sujuvasti kulumaan. Puol neljältä lähdettiin Sörkkään kuntonyrkkeilyyn.

Tänään treenit oli tosi kivat. Missään vaiheessa ei iskenyt epätoivo siitä, että mulla on hirveen huono kunto, vaikka tietysti olisi pitänyt. Epätoivo iski pikemminkin siinä, miten huono mä muuten vaan oon. Tekniikkaa pissii ja pahasti! Mua opetettiin tänään kolme kertaa ihan kädestä pitäen. Voi Maria-parkaa, miten huonon parin se on ittelleen saanu. Kuitenkin ihan hyvä fiilis jäi treenien jälkeen, vaikka hikoilin taas ihan hulluna. Oikeesti tänään melkein yllätyin siitä, miten nopeasti ja kivuttomasti se oli ohi. Tällä kertaa meillä oli toinen vetäjä, mutta se puhui yhtä hyvin enkkua ja suomea kuin edellinenkin. Tosin sen pohkeet eivät olleet ihan yhtä kivat...

Nyt ollaan sitten jo illassa. Seiskalta olin käynyt jo suihkussa ja pessyt hampaatkin, ihan valmiina nukkumaan. Sitten aloitin dataamisen. Nyt kello on puoli kymmenen. Tää tietokone on niin vaarallinen. Huomenna on äikän koe, joka alkaa kasilta, joten ei hyvältä näytä nyt. Pitäisi olla jo sikeästi unten mailla, jos huomenna aikoo olla virkeä. Eli, täytyy siis varmaankin painua pehkuihin.

Hyvää yötä!