Musta tuntuu, että mä olen tällä hetkellä maailman ainoa bloggaaja, joka ei ole Blogspotissa. Olenko jäänyt kehityksessä jälkeen, kun edelleenkin haluan vuodattaa, enkä liittyä osaksi suurta Google-yhteisöä? Olenko kehitysvastainen, kun en halua siirtyä uuteen teknologiaan ja suurempaan verkostoon? Ja ylipäätään: onko se Blogspot.com edes parempi?
 
Hieman himottaisi siirtyä täältä pois, aloittaa alusta. Olenhan mä ollut täällä Vuodatuksessa jo reilu viisi vuotta, kun aikoinani löysin tämän ja siirryin paremman käyttömukavuuden takia pois Livejournalista ja siitä toisesta, jonka nimeä en muista. Toisaalta en raaskisi jättää tätä. Tarkemmin ajateltuna, mihin mun kaikki blogikirjoitukset aikojen saatossa menevät? Pitäisiköhän mun alkaa kopioida koneelleni ns. parhaita paloja, mun lempparipäivityksiä. Ehkä varmuuden vuoksi. Ja sitten varmuuskopiot voisi ottaa myös ihan yleisesti kaikesta, mitä olen koskaan kirjoittanut koneellani [sitä on paljon!].
 
Lämmittelen ajatusta blogini uudistamisesta. Kolmen kuukauden päästä mun teini-ikä on virallisesti ohi ja ehkä Pienen tytön pienet jutut voisivat muuttua joksikin muuksi. Millaiseksi, minkä nimiseksi - se selviää ehkä joskus, kun olen kehitellyt ajatuksen tarpeeksi pitkälle. Mutta luovunko Vuodatuksesta ja siirryn kehityksen pariin, vai tyydynkö vanhaan tuttuun? Mun täytyy kai alkaa tehdä jonkinlaista tuttavuutta Blogspotin kanssa.