Mun viimeinen tiistai alaikäisenä on ollut aika uuvuttava.

Ootteko te huomannu, että yö on ihan sininen? Se ei ole ollenkaan säkkipimeä ja sysimusta, vaan sellanen syvänsininen ja ihanan rauhallinen, kun on valkoiset hanget eikä katuvalot ole päällä. Näin ihania asioita voi nähdä, jos kävelee tiistai-iltana/yönä yhdentoista jälkeen Klaukkalassa ja etenkin sen sellaisissa osissa (mun kotimatkalla), joissa ilmeisesti säästetään sähkökuluja sammuttamalla kaikki katuvalot.

En jaksa oikeastaan paljoa kertoa tästä päivästä. Missasin aamulla kaksi bussia, mutta silti jaksoin olla iloinen ja hyvällä tuulella. Jossain vaiheessa päivää alkoi kuitenkin mieliala laskea, mistä lie johtui, nälästä vai väsymyksestä. Itsepuolustuksessa oli tänään taas tosi hauskaa: harjoiteltiin katkarapujuttuja, enkä oikeastaan vieläkään osaa mitään. Tänään teki mieli jättää väliin koko homma, mutta tavallaan onneksi ei jätetty. Saipahan paremmalla omallatunnolla syödä Kotipizzan kunnon rasvaisen pizzan. Ah, sitä olinkin himoinnut koko päivän.

Illalla Kansallisteatteri tarjosi meille sivistävän kulttuurielämyksen, Amijiman, joka oikeasti oli tosi kiva. Teatteriin olisi niin paljon hauskempaa mennä sellaisina päivinä, jolloin ei olisi koulua tai muuten vaan vähän rennompina päivinä (mitä ne on?). Keskittymiskyky näet ei ole paras mahdollinen, kun on jo ennestään yrittänyt keskittyä kymmenen tuntia putkeen. Ja iltaisin mua yleensä vielä nukuttaakin.

Mua oikeastaan välillä ottaa päähän, että pitää asua niin kaukana kaikesta. Kotimatka kesti tänään yhteensä vain tunnin, mutta kun siihen sisältyi 20 minuutin kävely kirpeässä 26 asteen pakkasessa, ei paljon tehnyt mieli hehkuttaa, miten tavallista nopeammin pääsin kotiin. Vaikka onhan siinä hyviäkin puolia. Onneksi mä rakastan talvea.

Huomenna mä taidan nukkua pommiin... Täytyykin tästä alkaa yrittää mennä nukkumaan, jotta aamulla olisin virkeämpi ja huomenna pirtsakkana äikän esitelmän aikana, jos siis huomenna edes päästään mun osioon asti. Saa nähdä. Ei mua kyllä edes niin paljon harmittaisi.

Hyvää yötä!