np. Jessy Matador - Allez Olla Olé

Huomenna se sitten viimein alkaa - kakkosvuoden viimeinen kouluviikko siis.

Kamalaa, miten jännät fiilikset on: oon samaan aikaan uskomattoman helpottunut ja äärettömän ahdistunut. Helpottunut siitä hyvästä, että olen ehkä sittenkin saanut tämän vuoden pulkkaan paremmin kuin miltä se on saattanut joinakin hetkinä näyttää ja ahdistunut siitä pahasta, että tämä vuosi todellakin alkaa olla ohi.

Kesän odotus ei tällä hetkellä kuitenkaan ole vielä päällimmäisenä mielessä (saa nähdä, tuleeko milloinkaan olemaan), vaan ennemminkin odotan innolla juuri ensi viikkoa. Äikän koe, saksan koe ja sitten ansaittu vapaus. Keskiviikkona on selityspäivä, jolloin saamme synninpäästön ja viimein voi taas unohtaa kaikki pettymykset. Hetkeen ei tarvitse taas ajatella yhtään mitään. Sitä tunnetta mä odotan melkein eniten, koska kesän alkaessa siitä tunteesta ei enää pääse nauttimaan.

Torstaina on kamppailupäivä, eli hauskanpitoa "urheilullisissa" merkeissä. Kunpa vaan olisi hyvä sää, ettei tarvitsisi koko päivää kärvistellä 10 asteessa ja vesisateessa. Siinä tuskin pystyy kunnolla nauttimaan edes maailman parhaasta seurasta. Joten ihmiset hei, toivokaa torstaiksi aurinkoa ja hellettä!

Perjantaina kaikki on sitten ohi. Pyörähdämme pikaisesti koulussa ja mitä sitten? Toivokaa sitä aurinkoa ja hellettä siis myös perjantaiksi, pliis.

Lomallehan mä en tänä vuonna pääse, paitsi ehkä tuurilla yhdeksi viikoksi, mutta en voi valittaa: mulla on kesätyö ja mielekästä opiskeltavaa (huomatkaa varsinkin tämän jälkimmäisen kanssa positiivinen ajattelu). Oikeasti mun kesätyö on ehkä just sitä parasta, mitä toivoa saattaa: mä olen Nurmijärven kirkossa tiekirkko-oppaana, sekä hoitelen yhden riparin isosena ja toisen yövahtina. Varsin seurakuntakeskeinen kesä on siis mulle luvassa. Pitäisi pikaisesti nyt ennen työn alkua opiskella kokonaan toi Nurtsin kirkon historia, joka tuskin on mulle mikään ongelma. Mähän olen aivan loistava bulimia-opiskelussa, jos ette vielä tienneet. Haastetta tähän ehkä pikkasen tuo se, että pitää opetella samma på svenska, in English und natürlich auf Deutsch. Hauskalta se vaan kuulostaa, eikö?

Ehkäpä raahaan itseni nyt pois koneelta kuuntelemasta hyviä Euroviisu-biisejä ja alan päntätä saksaa. Ehkä. Saa nähdä, mitä käy.