Onko se tosiaan keskellä viikkoa?

np. Fall Out Boy - I don't care

Tänään on ollut suhteellisen filosofinen päivä. Koulupäivä päättyi yllättävän mielenkiintoiseen filsan tuntiin: Onko ihmisellä vapaa tahto? Itsestään selvää tietysti, että on. Mutta hei, sen tunnin jälkeen olen nyt aivan toista mieltä. Enpä olisi ikinä uskonut. No, ainakin on tänä päivänä oppinut jotain uutta.

Aamulla olin ihan järkyttynyt. Pyöräillessäni bussipysäkille oli niin pimeää, että ilman katuvaloja ei varmasti olisi eteen nähnyt, ja muutenkin tuli vähän sellainen olo, että olen lähtenyt kouluun keskellä yötä. Bussin tulo kuitenkin varmisti, että kello on riittävästi kouluun menolle, joten siihen jäivät huolet siltä osin. Tosin noin pimeet aamut pelottaa mua. Ennen en koskaan välittänyt, monelta se aurinko todellisuudessa nousee, mutta nyt alkoi oikeasti ihmetyttämään. Apua, pitääkö mun tosiaan olla hereillä sillon, kun aurinkokaan ei ole?

Päivä koulussa meni loppujen lopuksi hyvin, heti kun olin toipunut järkytyksestä. Koulussa oli terveyspäivä, ja aamun bilsan tunnilla oli toimintaa: pieni pää-olkapää-peppu-polvet-varpaat-tuokio. Muutenkin oli kiva tunti, tutkittiin mikroskoopilla posken soluja, sammalta, sipulin kalvoa ja hiivaa. On toi bilsa ihanaa.

Matikka, enkku ja ussa meni siinä loppua kohti hyvin, ihan normaalin hitaan nopeasti. Se on niin omituista, miten hitailta tunnit tuntuu, mutta silti ne on jo ohi. Ei valittamista. Ruokana mulla oli taas vaihteeksi (siis sama ruoka joka päivä tällä viikolla) purjo-perunasosekeittoa. Kyllähän sitä syö ennen ku selekäänsä ottaa.

Kotimatka meni bussissa rattoisesti, kun pitkästä aikaa näin Marian. Bussissa on todellakin paljon kivempaa istua, kun on joku, jonka kanssa höpötellä. Katotaas vaan, miten kiva tosta viikonlopusta tulee...

Tällä hetkellä mun pitäis olla pohtimassa syvällisesti maailman pohjimmaista koostumusta, tai vähintään tekemässä bilsan tutkimussuunnitelmaa vielä tuntemattomasta aiheesta, mutta ah, eipä kovasti huvita. Äsken oli tarmoa lähteä lenkille, mutta nyt tuolla pimeni uhkaavasti. Mä en oo ennen tätä syksyä tosiaankaan huomannut pimeyttä.

Täytyy nyt taas painua jonnekin.
Heips.

np. Disturbed - Stricken