np. Laakso - High drama (kiitos Piia, että oot olemassa)

Mahtava aamu! Heräsin puolisen tuntia sitten ihan ittekseni ja oli ihanaa huomata, ettei kello vielä olekaan ylipaljon. Kaiken lisäksi kotona on jotenkin tosi hiljasta. Mistä lie johtuu, Henna ja Mona nukkuu vielä, Santtu on jo varmaan mennyt jonnekin aikoja sitten ja äitistä ja Jartsasta ei oo tietoakaan. Ulkona paistaa aurinko ja elämä on ihanaa.

Mulla tuli hirvee himo alkaa tehdä jotain ompelukoneen kanssa. Millä keinolla saan äitin lähtemään mun kanssa tänään Eurokankaaseen ostamaan kankaita: tylliä alushameeseen ja sen lisäksi jotain erittäin kesäistä, josta sais väännettyä vaikka kivan hameen? Olis myös kiva saada sellasta läpinäkyvää muovia, johon sais piirrettyä kaavoja. Olis niin helppoa ostaa joku käsityölehti ja sit vaan kopioida kaavoja ja tehdä. Jos olis rahaa.

Kesätyöttömyys on tiettyyn rajaan asti kivaa. Ja se raja on raha. Mitäs teet, kun tili näyttää liian vähän ja tekis mieli tehä kaikkea kivaa. Isi anna rahaa, äiskä mites ois? Tietysti nää keinot on käytössä. Hei ihan totta, mä olen 17-vuotias ja vähän tylsää aina vaan kinuta rahaa niiltä. (Äiti, voitko uskoa?) Onhan mulla ripari tulossa, josta rahaa saa kuitenkin suhteellisen hyvin, mutta silläpä katetaan kaikki ens vuoden menot: leffakäynnit (tietysti leffalipuilla mua voi aina muistaa juhlapäivinä), kahvilakäynnit ja tietysti heräteostokset.

Millä siis saan ostettua Eurokankaan tyhjäks? Äiskää, missä meillä on vielä pestäviä ikkunoita? Tänään en taida päästä kangaskauppaan, vaan alakertaan sankon, rätin ja kumppaneiden kanssa.

np. Neljänsuora - Siipirikko (okei, iskelmäkin menee...)

Mitäs muuta kuuluu? Santun synttäreitä on vietetty alkuviikko aika railakkaasti, kakkua on melkein tullut syötyä liian paljon, jos se vain on mahdollista. Kivaa on ollu nähä myös serkkujakin pitkästä aikaa. 

Eilen käynnisty mun lenkkikausi Monan kanssa. Puolen tunnin reipas kävely teki hyvää ja sen lisäksi oltiin vielä apuna naapureiden terassin rakennusprjoktissa kantamalla pitkiä ja aika raskaita lautoja. Hyvää voimaharjoitusta. Sitten hypin vielä hyppynaurulla ja tein vatsa- ja selkälihasliikkeitä ja punnersin. Nyt on harrastettu liikuntaa ihan varastoon asti, ainakin melkein.

Eilen lauleskelin myös karaokea. Joka kerta, kun yksin pääsee laulamaan, löytää aika monta kivaa uutta biisiä, joiden olemassaolosta ei edes ennen tiennyt. Nyt mä oon taas innostunut karaokesta, kun on aikaa laulaa ilman, että on paljon yleisöä. Tosin meillä on sen verran hyvät kajarit, että sitä yleisöä on varmaan aina.

Eipä tässä muuta ihmeellistä, voisin lähteä suostuttelemaan äitiä.

Heips.