Pieni ketutus.

Kello on aivan liian vähän blogin kirjottamiseen. Ensinnäkin, normaalin lukujärjestyksen mukaan mun pitäis olla tällä hetkellä piirtelemässä jotain ihanan pirteetä kuvistunnilla, mutta tänään kuvis jäi pois. Ja miksi mä sitten istun koulussa bloggailemassa? Hyvä kysymys.

Kaikki alkoi siitä, kun mulla oli pari viikkoa sitten terveystarkastus. Ihan kivaa muuten, mutta just kun mun kuuloa alettiin tutkia, terkkari jääkaappi alkoi hurista, käytävään tuli kamala meteli ja korvat oli muutenkin tukossa. Eiköhän mulla sitten huomattu huono kuulo.

Okei, kyllä mä puhealueen äänet kuulen hyvin, ei mulle tarvi sentään alkaa huutamaan. Kaikki korkeat äänet on vaan mun korvista kadonneet jonnekin. Tänään mulla siis piti olla uusinta kuuntelu, jotta selviäis, oliko se vaan jokin hetkellinen häiriö, vai ihan jotain oikeeta. Ja tietysti olin eilen tyhmä, enkä käynyt kurkkaamassa terkkarin ovea.

Kouluun tulin ihanalla 339-bussilla, jolla koulumatka kestää reilun tunnin. Kävelymatkalla kouluun kävin taivaallisen tuoksuisessa kahvilassa ja söin aamupalaksi briossin. Nam, oli hyvää. Sitten astelin innokkaasti kouluun ja suoraan terkkarin vastaanotolle. Räikeän keltainen lappu tyrmäs mut täysin: "Terveydenhoitajan vastaanottoajat on peruttu tänään (TO) ja huomenna (PE) sairastumisen vuoksi. Tulethan ensi viikolla varaamaan uuden ajan."

Mä olin herännyt tunnin liian aikaisin löytääkseni seinästä tollasen lapun! Ja kaiken lisäksi jos olisin eilen jaksanut raahautua tarkistamaan, että terkkari on paikalla, olisin nyt paljon virkeämpi ja levänneempi. (Onneksi mulla oli eilen ihana hieronta...)

Nyt vähän ketuttaa, mutta seuraava matikan tunti varmasti pelastaa mun päivän.
Heips.